HTML

SportpályaFUTÁS

Futó-triatlonversenyek, es egyéb sportesemények beszámolója testközelből.

Friss topikok

  • Niterider: Köszönet kedves Haile! HAJRÁ!!! (2012.11.16. 12:10) Normafa Terepfutás
  • drcs: Tamás! Az jo h meggyogyulás fele haladsz, gratula. Ez az esemeny nem ezt tamasztja alá. Olyan tem... (2012.07.11. 14:24) Balatonátúszás 2012
  • Niterider: @veresur: ez pontosan 10 perccel rosszabb ido mint az eddigi legjobbam, emiatt vagyok ki... (2011.06.15. 12:36) Kékes Csúcsfutás – 2011
  • Niterider: @Haile: Koszonet! Jovore majd te huzol engem!! @plussbirka: Az osszehasonlitast arra ertettem, h. ... (2011.05.12. 13:27) Borvidék Félmaraton – Szekszárd
  • bastya6: szasz Tomi, magam ugyan a labdakergetés szerelmével nem dicsekedhetek, de a futást, pláne a termé... (2009.05.28. 16:05) Sport és sérülés

Linkblog

Wizz Air Félmaraton 2020

2020.09.14. 08:00 :: Niterider

A tavaszi karantén után már vettem részt futóversenyen, de az terepen volt a Börzsönyben (Börzsöny Trail, 24km) így ez volt az első hagyományos versenyem azóta. Közben túlestem egy lágyéksérv műtéten is, ami ugyan hátráltatta a felkészülést, de meg nem akadályoz(hat)ta!! Belőttem magamnak az 1 óra 35 percen belüli teljesítést, és ugyan nagyon meleg idő volt, a nyaralás alatt még a melegre is fel tudtam készülni, emiatt nem aggódtam egyáltalán, pedig rengetegen panaszkodtak erre!

Szokás szerint családi váltóban is rajthoz álltunk Eszterrel, és Zalán fiammal, ezért természetesen együtt érkeztünk a rajthoz, ahonnan ők hamarosan távoztak is a váltóhelyekre. A rajt/cél az ELTE Lágymányosi Campus előtti útszakaszon volt.

img_20200906_072246.jpg

Hála a szervezők látszatintézkedésének maszkban kellett beállni a rajthoz, amit a rajtot követően le lehetett venni. Hogy ennek mi értelme volt, nem tudom…. Ehelyett inkább a műanyag poharak kiszorításán kellene munkálkodni, úgy gondolom! (Ezen a versenyen még nem, de mostantól a vízzel teli futóhátizsákomban fogok indulni emiatt, legközelebb a Kékes Csúcsfutáson…!!)

A rajtot követően az alsó rakpartra kanyarodott a mezőny az Árpád híd irányába. Kicsit monoton a Duna partján futni, de én imádom a vizet, és annak közelségét, így nem zavar túlságosan. Most is lelkesen szedtem lábaimat, fülemben az iramnak megfelelő heavy metal zene adta a ritmust!!

Az első frissítő hely a 4. kilométernél volt, ahol gyorsan ittam egy kis vizet, majd folytattam utamat, hogy mielőbb láthassam a feleségemet, hehehe….

A Margit híd után egy éles bal kanyarral felfutottunk a felső rakpartra, és ott folytattuk utunkat. Órámat nem nagyon néztem, de jól ment a futás és hosszú idő után először történt meg, hogy a placebo Power Gel-t sem hoztam magammal, és nem vettem be futás előtt sem!

A 8. kilométernél volt az első váltóhely, így gyorsan lerángattam magamról az övön hordott rajtszámot, átadtam Eszternek, és rohantam is tovább. Itt is volt frissítés, ittam izo italt, majd vizet is és készültem lélekben az Árpád hídi emelkedőre. Amikor az ember felhajt egy kisebb emelkedőre autóval nem gondolja, hogy futva 10 km-rel a lábaiban, jó iram mellett felfutni egy ekkora hatalmas „hegyre” azért egészen más!! Próbáltam persze nem veszíteni a lendületből, így sikerült is megelőzni néhány futótársat.

2020_0019_01_0285_0000_2151_3.jpgR'n'R 

Margitszigeten keresztül kellett átfutni a cél felé, itt volt a féltáv is, az órám 47 percet mutatott, így össze kellett szednem magam, hogy meglegyen a tervezett idő. Az utóbbi időben azonban a futásaim második fele szokott a gyorsabb lenni, ez adott némi vigaszt: „fokozó tempó”, ahogy azt futó berkekben szokták volt mondani…

Szerencsére a Margitszigeten a fák alatt kellemesen hűvös volt, azaz nem volt akkora meleg, mint a napon... A hídra felfutni megint kemény volt, de megoldottam, majd vitorláztam lefelé. Itt egy ideig a pesti felső rakparton kellett futni felfelé, de hamar lekanyarodtunk az alsóra, és egy fordítót követően már vissza a cél irányába.

Itt volt egy újabb frissítőállomás, ahol elég lassan sikerült megoldanom a víz/izoital kombó szervezetbe juttatását…. A Margit híd alatt volt az újabb váltóhely, Zalán ott várt előtte, és biztatott, miközben várta az anyukáját. Egy gyors pacsit követően mentem tovább.  A rakparton egyedül a Parlament épülete biztosított egy kis árnyékot az egyre melegebbé váló időben. Itt volt egyébként a 16. kilométert jelző tábla is. Nem sokkal később újra ittam egy fél pohárnyi vizet, ezúttal lényegesen gyorsabban, mint az előzőnél, és rohantam is tovább, mert veszélyben éreztem a célul kitűzött idő elérését!

Szabadság hidat elhagyva az útvonal egy bal kanyart követően felkanyarodott magára a hídra, de először egy macskaköves rész következett, ahol érezhetően lassult a tempóm, nem is pörögtek úgy a lábaim 19 km után, mint az elején, így értékes másodperceket vesztettem, de gondoltam, hogy a híd közepétől majd újra megnyomom az utolsó két kilométert. A meglepetés akkor ért amikor az órámra nézve láttam, hogy már csak alig több, mint egy kilométer van vissza a versenyből... Na el is kezdtem sprintelni, a nap leggyorsabb kilométerét produkálva (4.12 perc/km) de még ez is kevés volt: nem sokkal beérkezést követően már meg is kaptam SMS-ben a hivatalos időmet, ami 1:35:05 lett! Nem sikerült elérnem a kitűzött célt (5 kib@szott másodperccel!!!), de nem bánkódom emiatt: 3 perccel jobb lett, mint egy évvel ezelőtt, miközben nem lettem fiatalabb…!!! 218. helyezett lettem a 3783 futóból, korosztályomban pedig 38.!

2020_0019_20_0902_0000_2151_2_1.jpg

Zalán is két órán belül célba ért, mint a családi váltónk (RepüljPáva) be-futója!

2020_0019_18_1648_0000_2151_2.jpg

(További infó a versenyről ITT!)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sportpalyafutas.blog.hu/api/trackback/id/tr4716200322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása