HTML

SportpályaFUTÁS

Futó-triatlonversenyek, es egyéb sportesemények beszámolója testközelből.

Friss topikok

  • Niterider: Köszönet kedves Haile! HAJRÁ!!! (2012.11.16. 12:10) Normafa Terepfutás
  • drcs: Tamás! Az jo h meggyogyulás fele haladsz, gratula. Ez az esemeny nem ezt tamasztja alá. Olyan tem... (2012.07.11. 14:24) Balatonátúszás 2012
  • Niterider: @veresur: ez pontosan 10 perccel rosszabb ido mint az eddigi legjobbam, emiatt vagyok ki... (2011.06.15. 12:36) Kékes Csúcsfutás – 2011
  • Niterider: @Haile: Koszonet! Jovore majd te huzol engem!! @plussbirka: Az osszehasonlitast arra ertettem, h. ... (2011.05.12. 13:27) Borvidék Félmaraton – Szekszárd
  • bastya6: szasz Tomi, magam ugyan a labdakergetés szerelmével nem dicsekedhetek, de a futást, pláne a termé... (2009.05.28. 16:05) Sport és sérülés

Linkblog

Borvidék Félmaraton – Szekszárd

2011.05.11. 10:44 :: Niterider

Szekszárd Magyarország legjobb borvidéke, szerintem! Többször jártam már ott, ismerem borait, borászait, feküdtem a kórházában (jellemző módon sportsérülés miatt: porcműtét) de futni még soha nem futottam ott, így itt volt a remek alkalom, hogy egy új oldaláról ismerjem meg a várost.

 Az utóbbi egy-két hétben Tamás kollegával felfutottunk néhányszor a Gellért-hegyre, szokni a magaslati levegőt, és a hegymenetet, de azért Szekszárd egy teljesen más dimenzió volt… Kicsit késve indultunk Mercivel, hála előző esti italozásának, majd Tamással kiegészülve folytattuk utunkat a cél felé. Szekszárdon összefutottam még további kedves ismerősökkel, s együtt készültünk a megmérettetésre, jókedvűen beszélgetve.

 Az első két kilométer a városban sík terepen indult, amolyan bemelegítésként. Utána viszont „elkezdődött” a verseny: először csak egy laza emelkedővel, ami hamarosan bedurvult, mivel felfutottunk a város fölé magasodó kilátóhoz. Közben volt szerencsére frissítőállomás is, így jobban lehetett viselni a délutáni meleget. A kilátóról már lefele vezetett az út, így volt egy rövid lazább szakasz, amit egy húzósabb emelkedő követett. Itt már a szekszárdi szőlők között vezetett az út, ahol még eddig soha nem jártam. Szerencsére itt egy aránylag hosszabb lejtő következett keresztül az Iván-völgyön, melyet pincészetek, borászatok szegélyeztek, többek között a Fekete Borház, de erről majd később… Hihetetlen volt, hogy kisebb-nagyobb pincék előtt, helyi borászok kínálták fröccseiket, amolyan frissítőként, illetve ezáltal is biztatva a futókat.

A völgy alján egy négy kilométeres egyenes szakasz következett, a Bodri pincészet érintésével, azaz pincelátogatással, ami a lehető legjobb árukapcsolás, és a legeredetibb ötlet, amit valaha hallottam! Minden elismerésem a szervezőknek emiatt (is)! Íme egy idézet erről a szervezőktől, a versenyleírásban: „…Bodri Pincészetig (10,5 km), ahol különös élménybe részesülhet az ember fia és persze lánya! A borház hűvös kupolás termein keresztül kell teljesíteni a verseny ezen szakaszát. A közel 6 m-es boltívek mintegy félmillió nagyméretű téglát és néhány ezer hektó vörösbort rejt.” És én hülye nem álltam meg ott, hanem folytattam utamat a cél felé… 12 km-nél kezdett újra emelkedni egy olyan szakaszon ahol rengeteg akác virág ontotta illatát (huhhh de költői voltam…). 13 km-től kezdődött a verseny legbrutálisabb szakasza, (és ezt nem babonából mondom!) futni nem is igazán lehetett annyira meredek volt: majdnem 7 perc alatt teljesítettem egy kilométert… Azért felértem a tetőre, ahonnan, javítottam egy kicsit az időmön, ami nem volt nehéz mivel hasonlóan meredek szakasz következett csak ezúttal lefelé kellett szaggatni. A domb alján egy gyors frissítést követően egy kilométernyi egyenes szakasz következett, ahol először a lábujjamat kezdte el nyomni a cipő, majd a jobb vádlim kezdett el fájni, s féltem be is görcsöl. Szerencsére nem lett belőle probléma, így jöhetett az utolsó megpróbáltatás: a kilátó második meghódítása. Ezt egy kb. 2 km-es emelkedést követően lehetett kipipálni, ahol lelkes emberek biztattak a befejező szakaszra. Miután megkerültem az objektumot, végre lefelé vezetett az út, ami a célig, egy kisebb emelkedőt leszámítva, egyenes volt. 1 óra 40 percet mutatott az óra célba érkezéskor, ahova nagy lendülettel, és vidáman érkeztem, hiszen az emelkedőkhöz, és a felkészüléshez, (azaz annak hiányához!) képest jó időt futottam. Kellett ehhez persze a rengeteg frissítőállomás, a sok lelkes gyermekkel, akik nélkül sokkal nehezebb lett volna a futó dolga. Tamás, és Gábor kicsit mögöttem ért be, sőt Merci is lefutotta mind a 21 km-ert, holott ő váltóban indult, és csak 15 km-ert kellett volna teljesítenie.

A célban gyorsan megittam néhány fröccsöt fájdalomcsillapítóként, majd egy jéghideg tusolást követően a Fekete Borospincéhez mentünk, levezetni…

Összességében egy nagyon jól szervezett versenyen vehettünk részt, több különleges extrával. Mint borkedvelő, ide sorolnám többek között a befutócsomagban talalható vörösbort is. (További infók a versenyről itt.) Úgy gondolom a lecke tehát fel van adva a szomszéd várnak, mivel Szekszárd újra lehagyta valamiben Villányt...

3 komment

Címkék: szekszárd bor merci borvidék gábor tamás félmaraton

A bejegyzés trackback címe:

https://sportpalyafutas.blog.hu/api/trackback/id/tr782895186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Haile 2011.05.11. 13:50:44

Kedvet csináltál hozzá. Jövőre be is tervezem. Jó kis felkészülés a Kékesre.
Amúgy kurva nagy tehetség vagy, mondtam már? A Szirmai Zolitól kaptál 3 és fél percet aki nem egy rossz futó és heti 80-90 km-t edz. Csillag Balázstól az 5000m-es országos csúcs tartólyától meg csak 6 percet kaptál. 13:24-et futott 5000-en 4-5 éve...

plussbirka 2011.05.11. 20:45:45

Szekszard iszonyat jo hely. Nekem mondjuk megvan kb. kethetente hetvegen, mikor anyosekhoz megyunk. Az kulon nagyon jo, hogy ilyen esemenyekkel fejlesztik a varost es aturizmust, csak ebbol tobb kellene, es tobb turista csalogatas. Mert latni, elvezni van mit. Az osszehasonlitas Villannyal viszont azert fals egy kicsit, mert Villany abban jobb, hogy ott osszefogtak a boraszok es Szekszardon viszont legszivesebben megfojtanak egymast egy kanal vizben. Ha ez nem lenne, Szekszard ketmillioszor elobb lenne borturizmusban es minden egyebben. De azert jol esik az ilyen kedvezo velemeny :O)
Ahogy az EDS-nel mondta Hegedus Imi anno:- Keep up the good work! :D

Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2011.05.12. 13:27:07

@Haile: Koszonet! Jovore majd te huzol engem!!
@plussbirka: Az osszehasonlitast arra ertettem, h. az utobbi evekben a szekszardi boraszok sokkal jobb minoseget produkalnak, mint villanyi kollegaik, es meg egy ilyen versenyt is rendeznek...! Ellentetekrol nem hallottam viszont.
süti beállítások módosítása