HTML

SportpályaFUTÁS

Futó-triatlonversenyek, es egyéb sportesemények beszámolója testközelből.

Friss topikok

  • Niterider: Köszönet kedves Haile! HAJRÁ!!! (2012.11.16. 12:10) Normafa Terepfutás
  • drcs: Tamás! Az jo h meggyogyulás fele haladsz, gratula. Ez az esemeny nem ezt tamasztja alá. Olyan tem... (2012.07.11. 14:24) Balatonátúszás 2012
  • Niterider: @veresur: ez pontosan 10 perccel rosszabb ido mint az eddigi legjobbam, emiatt vagyok ki... (2011.06.15. 12:36) Kékes Csúcsfutás – 2011
  • Niterider: @Haile: Koszonet! Jovore majd te huzol engem!! @plussbirka: Az osszehasonlitast arra ertettem, h. ... (2011.05.12. 13:27) Borvidék Félmaraton – Szekszárd
  • bastya6: szasz Tomi, magam ugyan a labdakergetés szerelmével nem dicsekedhetek, de a futást, pláne a termé... (2009.05.28. 16:05) Sport és sérülés

Linkblog

Zalatriatlon Sprint táv 2022

2022.07.05. 07:41 :: Niterider

Tavaly elhoztam jóanyám tárolójából a már sokat látott „Neuzer Sirocco” országúti kerékpáromat, majd elvittem szervizbe, ahol kicsit rendbe rakták, és kapott egy új féket is. Ritkán ültem fel rá, őszintén szólva, valahogy nem kapott el a lendület, hogy a jól megszokott MTB után az országúton (is) tekerjek.

Aztán két hónappal ezelőtt Zsolti kollegámmal megbeszéltük, hogy elmegyek vele és kerékpáros társaival egy közös edzésre, nézzük meg, hogy működik a bolyozás azaz a csapatban tekerés (erről bővebben ITT!). Kicsit tartottam tőle, mert ez egy kb. 30 éves gép, kisebb áttétellel, mint a maiak, ergo nem biztos, hogy akkora sebesség elérésére képes, mint egy újabb változat. Az edzés remekül sikerült, mert az erő pótolta a kerékpár hiányosságait: főleg a felfelé tekerés ment jól, hiába mecseki gyerek vagyok, na!!. Azóta heti két alkalommal csatlakozom a csapathoz, és élvezem a közös száguldást, sőt egyedül is egyre többet tekerek országúton, mint az erdőben….

Az egyik ilyen edzés alkalmával került szóba a június végi sprint távú (750 méter úszás, 20 km kerékpározás, és 5 km futás) triatlonverseny Zalaegerszegen. Mivel már foglalkoztatott a gondolat, hogy újra elinduljak egy ilyen versenyen, hamar eldöntöttem, hogy ott a helyem. (Utoljára 14 évvel ezelőtt álltam rajthoz a Kaposvár melletti Desedánál!)

Mint a céges “Sportklub” szervezői meghirdettük a versenyt a DXC Technology dolgozói részére is, népszerűsítve ezt a méltán nagyszerű, és különleges sportot. Közben elkezdtem a felkészülést az úszásra, mert az valamiért mostanában nem igazán ment: már 100 méter után légszomj tört rám, és úgy éreztem megfulladok, nem bírtam, pedig már 9x átúsztam a Balatont, és simán leúszok ezer métert 21-22 perc alatt…

img_20220626_132402.jpgGébárti-tó, Zalaegerszeg

A délutáni rajt miatt ráérősen indultunk Budapestről, így volt időnk bedepózni a kerékpárokat, és felvenni a rajtszámokat verseny előtt, illetve megnézni a gyönyörű környezetben található Gébárti-tavat, melynek vize kellemesen meleg volt, a hőmérsékletről nem is beszélve….

A fent leírtak miatt nem igazán vártam az első versenyszámot az úszást, pedig nem pánikoltam, nem félek a víztől, de tartottam, hogy újra leblokkolok… Sajnos meg is történt: annyira nem bírtam, hogy egy bólyába kellett kapaszkodnom, mert úgy éreztem menten megfulladok. Ez az állapot nagyjából végig is kísérte az egész úszást, pedig csak 750 méter volt az egész. Majdnem utolsó férfiként léptem ki a szárazföldre: nem volt túl őszinte a mosolyom....

290627684_3858696691021164_2408487718216643502_n.jpg No comment........ 

A depó kb. 200 méterrel arrébb volt, futólépésben tettem meg a távolságot, és gyorsan magamra rántottam egy pólót, és a futócipőmet, napszemüveget és sisakot. Megettem az odakészített energia gélt, leöblítettem izóval, és már rohantam is ki a depóból megkezdeni a kerékpáros számot. Mivel a versenyzők nagy része már kerekezett, esélyem sem volt csatlakozni egy bolyhoz, akik húztak volna magukkal, így magányosan tekertem. Azért megkezdtem a felzárkózást, és sorban előztem meg a többi versenyzőt, a két körös, dombokkal nehezített, de lezárt pályán. 20km-t kellett megtenni, a futás előtt, amit 32km-es átlagsebességgel abszolváltam.

290695981_3858502394373927_8138488075925728895_n.jpg

A futást egy 1600 méteres pályán kellett teljesíteni: 3 kör, kevés szinttel. Mivel ez a sport más izmokat mozgat meg, mint a kerékpározás, az első kör még amolyan bemelegítés volt, de éreztem magamban az erőt, hogy menni fog ez jobban is. A hőség miatt a frissítésnél nem csak ittam, de locsoltam magamat vízzel, így védekezve a gyilkos napsugarak ellen. Egyre jobban ment a futás, ahogy "átszoktam" a teljesen más mozgásformára. Az utolsó kört tettem meg a leggyorsabb tempóban: a tóparti befutó szakaszon szinte sprintelve, hogy mielőbb célba érjek, ami 23.50 alatt sikerült is.

1656683064676.jpgCélfotó (Itt már őszinte a mosolyom...!!!)

1.28.32 lett a végeredmény, aminél tudnék sokkal jobbat is, ha az úszás jobban sikerülne...
Befutó után gratuláltam a már bent beszélgető Zsolti kollégámnak, aki kategóriájában a 2. helyezést érte el: óriási gratula neki, és köszönet, amiért elrángatott erre a versenyre!!
Ittam, majd sportolókkal közösen elemeztük a verseny alatt történeteket. Az eredményhirdetést követően még betoltam a zalaiak (egyes források szerint /CzibókZoli/ a vasiak) "nemzeti" ételéből, a dödölléből egy adagot, majd indultunk vissza a fővárosba.
Összességében elégedett vagyok, igaz az úszás közbeni kihagyás elkeserít, de bízom benne, hogy mielőbb változni fog, és legközelebb egy lényegesen jobb idővel fogok célba érni!! 

img_20220626_173948.jpgZsolt kolléga, és edzőtárs

img_20220626_164632.jpgVerseny utáni csendélet...... 

img_20220626_175253.jpgZsolti a dobogó második fokán

img_20220626_175919.jpgEgy tál dödölle, ettél belőle.....

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: verseny úszás futás triatlon dödölle kerékpározás zalaegerszeg triatlonverseny zalatriatlon zsoltikolléga

A bejegyzés trackback címe:

https://sportpalyafutas.blog.hu/api/trackback/id/tr5317872781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása