HTML

SportpályaFUTÁS

Futó-triatlonversenyek, es egyéb sportesemények beszámolója testközelből.

Friss topikok

  • Niterider: Köszönet kedves Haile! HAJRÁ!!! (2012.11.16. 12:10) Normafa Terepfutás
  • drcs: Tamás! Az jo h meggyogyulás fele haladsz, gratula. Ez az esemeny nem ezt tamasztja alá. Olyan tem... (2012.07.11. 14:24) Balatonátúszás 2012
  • Niterider: @veresur: ez pontosan 10 perccel rosszabb ido mint az eddigi legjobbam, emiatt vagyok ki... (2011.06.15. 12:36) Kékes Csúcsfutás – 2011
  • Niterider: @Haile: Koszonet! Jovore majd te huzol engem!! @plussbirka: Az osszehasonlitast arra ertettem, h. ... (2011.05.12. 13:27) Borvidék Félmaraton – Szekszárd
  • bastya6: szasz Tomi, magam ugyan a labdakergetés szerelmével nem dicsekedhetek, de a futást, pláne a termé... (2009.05.28. 16:05) Sport és sérülés

Linkblog

Wizzair Félmaraton 2023

2023.09.16. 09:24 :: Niterider

Az verseny előtt mindössze pár héttel döntöttem az indulás mellett, hogy kipróbáljam megy-e még a futás így 50 év felett. Igaz mostanában kevesebbet futok, inkább kerékpározok, attól nem fáj semmim…

Tavaly vettem akciósan egy Hoka futócipőt, amit még nem avattam fel, így a verseny előtt pont egy héttel felvettem, és nyomtam főpróba gyanánt egy 14km-es edzést a Tisza gátján 4.43-as ezrekkel, bemelegítés, ergo  ész nélkül... Ettől úgy meghúzódott a combhajlító izmom, főleg a bal lábamon, hogy pár napig képtelen voltam futni. Mivel kerékpározás közben nem volt ilyen gondom vele, továbbra is keresztedzésekkel, és nyújtásokkal készültem a hétvégi megmérettetésre! Szombaton egy családi kirándulás alkalmával futottam egy keveset, de mivel éreztem némi fájdalmat inkább nem erőltettem.

img_20230903_124137.jpgHOKA Rincon 3

Mivel a családot is sikeresen elrángattam, azaz beneveztem váltóban, így hármasban: Eszterrel, és Márkkal indultunk útra vasárnap kora reggel, mivel a nagy meleg miatt a rajtot reggel 8 órára tették. Előtte még fel kellett venni a rajtszámokat, és még egy rajtfotóra is összeálltam a XVII. kerületi futókkal, ill. kollégákkal, miközben Eszter elkísérte Márkot a váltóhelyére, amit a Margit híd pesti hídfőjéhez telepítettek.

img_20230910_074900.jpg"RepüljPáva" családi váltónk...

Én közben jó alaposan bemelegítettem, nyújtottam, futottam néhány repülőt, majd beálltam a 2-es rajtzónába, mivel 1.45 alatti félmaratont terveztem. Jah, és magamra öltöttem a futóhátizsákomat, amibe akár két liter folyadék is eltárolható, hogy ne kelljen műanyag poharat használni, és időt veszíteni a frissítő pontokokon!

img_20230910_100421.jpgRajtra készen Krisszel

A rajt a Rákóczi híd budai hídfője közelében volt az Infóparknál, de utána egy nagy bal kanyart követően már az alsó rakparton szaladtam többezer magammal az Árpád híd irányába. Már ezen a szakaszon szó szerint összefutottam Krisztiánnal egy régebb óta megismert futótárssal, akivel jókedvűen beszélgetve róttuk a kilométereket egészen az első váltópontig, ami a 8. km-nél volt. Itt átadtam Eszternek a chippel ellátott rajtszámot, hogy ő is bevesse magát a futókkal megtöltött budapesti utcákra 7 km-en keresztül.

2023_0040_01_0382_0000_2151.jpgKrisztiánnal a budai alsó rakparton, jókedvvel

Az Árpád hídon vezetett tovább a verseny egészen a margitszigeti lehajtóig. Innen végre nem a napon kellett futni, hanem a sziget közepén a fák hűs árnyékában! Itt volt a verseny féltávja, és számolgattam az időmet, hogy ha nagy gond nem lesz, akkor simán meglesz a tervezett időn belüli teljesítés. Szerencsére nem fájt a lábam, nem éreztem fáradtságot, és tartottam a 4.34 körüli ezreket is.

2023_0040_49_0883_0000_2151_2.jpgRepül a Páva...

A váltóhelyen Márk integetett, ebből új erőt merítve folytattam utamat a pesti alsó rakparton az Országház mellett a cél felé. Ez a szakasz sokkal kellemesebb, mint a budai oldal, hisz itt még akad egy kis árnyék, és lefelé kell futni a Duna folyásával megegyező irányba. Szintén motivált a visszalévő kilométerek egyre csökkenő száma is! Az idillnek a rakpart végén a vásárcsarnoknál lett vége, ahol egy bal kanyart követően felfelé vezetett az út, ráadásul macskaköveken keresztül. Ezt a részt nem értem miért nem lehet kihagyni az útvonalból: rohadtul balesetveszélyes a hézagok között felfelé futni! Ezen kívül van még itt egy frissítő pont is, az egész útvonal legszűkebb helyén…

2023_0040_11_3476_0000_2151.jpgSzabadság hídon közel a célhoz

A Szabadság híd közepe után már lehet pörgetni lefelé, a felső rakparton az utolsó szakaszon! Ez is lett az egyik, ha nem a leggyorsabb kilométerem az egész verseny alatt. Célban a szokásos „repülj Pává”-val köszöntött Péter Attila szpíker. Mivel az órámat, már egy ideje nem néztem, itt tudatosult bennem, hogy sikerült jócskán „alulteljesítenem” a tervezett időt: 1.37.16 lett a hivatalos végeredményem, ami 4.37 min/km-es ezreknek felel meg! Ezzel 369. lettem a több, mint 5000 indulóból.

2023_0040_21_1058_0000_2161.jpgCélfotó...

Márk is hamarosan beért, akire azért is vagyok nagyon büszke, mert egész héten betegen volt velem otthon, mégis 5.27-es ezrekkel abszolválta a 6 km-es távot! Csapatunk ideje 1.51.27 lett, ezzel összesítésben a 40. helyen zártuk a váltók versenyét. Megvártuk még Ádám, és Kris kollégákat is a célban, és készült egy-két fotó/videó, majd egy közös ebédet is beiktattunk, amin megvitattuk a verseny tapasztalatait.

2023_0040_12_1916_0000_2151.jpgMárk, és vele a családi váltónk is célba ért

20230910_072939.jpgKris, Ádám, és jómagam

Útvonal GPS Stravan ITT érhető el

Szólj hozzá!

Címkék: család 2023 running budapest félmaraton Budapest Félmaraton Wizz Air Futás Váltófutás 21km Márk Futóverseny futacsalád DXC Futanet Halfmarathon

A bejegyzés trackback címe:

https://sportpalyafutas.blog.hu/api/trackback/id/tr4318213059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása