HTML

SportpályaFUTÁS

Futó-triatlonversenyek, es egyéb sportesemények beszámolója testközelből.

Friss topikok

  • Niterider: Köszönet kedves Haile! HAJRÁ!!! (2012.11.16. 12:10) Normafa Terepfutás
  • drcs: Tamás! Az jo h meggyogyulás fele haladsz, gratula. Ez az esemeny nem ezt tamasztja alá. Olyan tem... (2012.07.11. 14:24) Balatonátúszás 2012
  • Niterider: @veresur: ez pontosan 10 perccel rosszabb ido mint az eddigi legjobbam, emiatt vagyok ki... (2011.06.15. 12:36) Kékes Csúcsfutás – 2011
  • Niterider: @Haile: Koszonet! Jovore majd te huzol engem!! @plussbirka: Az osszehasonlitast arra ertettem, h. ... (2011.05.12. 13:27) Borvidék Félmaraton – Szekszárd
  • bastya6: szasz Tomi, magam ugyan a labdakergetés szerelmével nem dicsekedhetek, de a futást, pláne a termé... (2009.05.28. 16:05) Sport és sérülés

Linkblog

Rókaűzők 2019: Pécs-Abaliget

2019.10.21. 12:42 :: Niterider

Annak ellenére, hogy már hosszú évek óta kerül megrendezésre a „Rókaűzők” nevű verseny Pécs, és Kaposvár között váltóban, még soha nem sikerült megjelennem rajta. Pedig mindenki kedvenc szpíkere: Péter Attila a rendezvény motorja, és már többször hívott bennünket, hogy céges váltóban teljesítsük. Idén sem volt tervben, de amikor Attila ex-kollegám felhívott egy héttel a verseny előtt, hogy mint baranyai gyerek muszáj mennem egy kiesett futótárs helyett, már tudtam, hogy el fogok csábulni…

Átalakítottuk hétvégi programjainkat, és lementünk egy nagymama látogatással egybekötött futóversenyre Baranyába! Régebben a rajt Kaposváron volt, és Pécsig kellett futni, de pár éve megfordították, és ezúttal Kaposvár volt a végállomás.

Kora reggel értünk a rajthoz, hogy legyen idő a rajtcsomagok felvételére, ami hamar meg is történt, így ásítozva vártam a 9 órát, és a rajtot. Közben megérkeztek a csapattársak is, akik „Tordasi Futóklub” tagjai, így ezen a néven is indultunk. Mi a 4 fős kategóriában vágtunk neki az összesen 84 kilométernek, de voltak 12 fős váltók is. A versenykiírás szerint az úton nincsenek frissítőállomások, ezért futóhátizsákkal a hátamon, benne másfél liter vízzel indultam neki, hogy Pécsről Remeterét és Orfű érintésével elfussak Abaligetig. Az idő remek volt: 9 fok, de későbbre jobb időt ígértek, így rövid ujjú pólóban vágtam neki a cirka 23 km-es távnak!

img_20191005_085537.jpgA csapat: Tordasi Futóklub

A 48-as terén startoló mezőny felkanyarodott a Király utcába, és azon keresztül a Széchenyi téren felfelé egy kerékpárúton egészen a 400 Ágyas Klinikáig. Itt volt az első váltópont, már akinek, mert nekem ez Abaligeten leledzett, hehe… Itt egy hatalmas emelkedő következett végig a Jakabhegyi úton, de utána szerencsére lefele lehetett nyomatni majd át a Magyarürögi úton, hogy megkezdjük az emelkedést Remeterét irányába. Magányosan futottam a házak közt, majd a kerékpárúton be az erdőbe. Itt már látható volt az ősz hatása: remek színekben pompáztak a fák, és bokrok. Aránylag jó tempóban haladtam felfelé, néha nagyokat kortyolva a hátizsákban lötyögő vízből. Néha elhúzott mellettem egy-egy futó, de ilyenkor azzal bíztattam magam, hogy ők csak szakaszokat futnak, kizárólag emiatt gyorsabbak nálam!! Már majdnem felértem a hegytetőre, amikor hirtelen megéheztem. Ritka az ilyen nálam, hogy futás közben megéhezek, most is ettem eleget verseny előtt, de hirtelen rám tört az éhség, és nem vittem magammal mást csak egy gélt, amit már korábban megittam. Legközelebb jobban készülök ilyenekkel az ezer százalék…!

img_20191005_093429.jpgKerékpárúton Remeterét felé

Remeteréten Eszter szurkolt lelkesen, és kértem, hogy szerezzen nekem banánt, az jót fog tenni. Miután még kaptam egy kis bíztatást az ott váltó emberektől elindultam Orfű felé a „lefelé a szar is gurul” alapon: nyomtam neki továbbra is a kerékpárúton, ami az alsó szakaszon hatalmas kanyarokkal volt megtűzdelve. Közben továbbra is gyönyörködtem az őszi erdő látványában. 7km múlva már lenn is voltam a völgyben, és az orfűi kis tó mögött folytattam utamat, amikor megérkezett Eszter a várva várt banánnal, amiből ettem egy felet, majd rohantam tovább. Egy ideig a Pécsi-tó partján kellett futni, ahol felidéztem régi emlékeimet, amikor Komlóról kitekertem ide, futottam egy kört, úsztam néhány kilométert, majd hazakerekeztem…

img_20191005_103517.jpgPécsi-tó

Közben lelkileg készültem az utolsó kihívásra, az Orfűtől induló emelkedő megmászására. Ez kb. szó szerint is így történt, mert az egy elég húzós kaptató, és nem volt túl őszinte a mosolyom a 19. kilométernél emelkedni egyet újra… Egyedül a hihetetlen látvány a mögöttem fekvő völgyre és persze a tóra adott erőt, hogy felérjek, majd újult erővel robogjak újra lefelé. Abaligeten még volt kb. másfél kilométer a célig, ahova már jókedvvel érkeztem, hiszen jól esett a futás, jó lett az eredményem is és nem fájt semmim sem!! A vége 23km lett, amit 1.57 alatt teljesítettem 540m szintkülönbséggel!

A GPS adatok ITT érhetőek el!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sportpalyafutas.blog.hu/api/trackback/id/tr1215244478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása