HTML

SportpályaFUTÁS

Futó-triatlonversenyek, es egyéb sportesemények beszámolója testközelből.

Friss topikok

  • Niterider: Köszönet kedves Haile! HAJRÁ!!! (2012.11.16. 12:10) Normafa Terepfutás
  • drcs: Tamás! Az jo h meggyogyulás fele haladsz, gratula. Ez az esemeny nem ezt tamasztja alá. Olyan tem... (2012.07.11. 14:24) Balatonátúszás 2012
  • Niterider: @veresur: ez pontosan 10 perccel rosszabb ido mint az eddigi legjobbam, emiatt vagyok ki... (2011.06.15. 12:36) Kékes Csúcsfutás – 2011
  • Niterider: @Haile: Koszonet! Jovore majd te huzol engem!! @plussbirka: Az osszehasonlitast arra ertettem, h. ... (2011.05.12. 13:27) Borvidék Félmaraton – Szekszárd
  • bastya6: szasz Tomi, magam ugyan a labdakergetés szerelmével nem dicsekedhetek, de a futást, pláne a termé... (2009.05.28. 16:05) Sport és sérülés

Linkblog

Balaton Maraton 2012

2012.11.25. 21:10 :: Niterider

Visszatértem hát Siófokra, ahol anno megkezdődött számomra a futószezon még márciusban a Balaton Szupermaratonnal, hogy most pontot tegyek a végére a Balaton Maratonnal. Ez a verseny nem kerüli meg a Balatont, még Siófokot sem, csak az Aranypart környékén verjük fel a téli álmát alvó várost háromszor is: szombat délelőtt egy 14 km-es, délután egy 7 km-es versennyel, vasárnap délelőtt pedig egy félmaraton (21 km) lefutásával. Így jön össze a 42 km, azaz 1 maraton, 2 nap alatt, 3 részletben... Öt évvel ezelőtt már belekóstoltam ennek a versenynek a hangulatába, ráadásul akkor elég jó időt is futottam. Most nem a legjobb előjelekkel állhattam neki, mivel múlt héten a Normafánál kiment a bokám, így egész héten pihentettem, borogattam, kenegettem.
Már pénteken lementünk a helyszínre családostul, kicsit pihenni is. Szállás a rajthelytől két percre, szóval minden adott volt egy jó versenyhez!

Első szakasz - 14 km:

Szombat reggel a szokásos verseny előtti stresszel telt. Befásliztam a bokámat, majd lementem az Aranypart Hotelhez a rajthoz, ahol találkoztam egy rakás ismerőssel, futótárssal. Mivel borult volt, és hidegnek éreztem az időt jó alaposan felöltöztem, nehogy fázzak, ami ezúttal elég rossz döntés volt...
A rajt után elég hamar rájöttem, hogy túlöltöztem, szakadt is rólam a víz. Mivel későn reggeliztem sokat, a hasam is fájt, nem esett valami jól a futás... Ennek ellenére azért igyekeztem, és mentem amennyire csak tudtam, de alig vártam már, hogy megpillantsam családomat, akik a Balaton partján vártak, és drukkoltak. Gyorsan le is dobtam magamról a vékony pulóveremet, így is maradt rajtam egy rövid póló, illetve egy vastagabb hosszú ujjú felső. Máris könnyedebben nyargaltam tovább, és féltávnál egy gyors frissítőt követően már sokkal jobban éreztem magam. A pálya teljesen egyenes itt, nem tarkítja egyetlen kicsi domb, vagy emelkedő sem. Egyetlen problémám volt a pályával kapcsolatban: az a kb. másfél kilométeres szakasz, ami a part menti göröngyös úton vezetett. Ott nagyon vigyáztam, nehogy bármi is történjen a bokámmal.
Szerencsésen megúsztam ezúttal, a betonon meg már biztosabban futottam tovább! Az utolsó kilométert egy kicsit megnyomtam, miközben még gyorsan lepacsiztam a srácokkal, majd  1.03.15 alatt be is értem a célba.
Gyerekek lelkesen fogadtak, igaz lehet, hogy a lelkesedés inkább a befutócsomagnak szólt nem nekem... A fáslival egyébként annyit értem el, hogy elszorítottam a vérkeringésemet, így az lett az első amitől megszabadultam. A második dolog, amitől nem megszabadultam, hanem magamhoz vettem, egy pohár forralt bor volt!
Ezután, ígéretemhez híven, az apartmanház wellness részlegébe vezetett az utunk, ahol szaunázással, úszással, és áztatással lazítottam izmaimat, miközben a gyerekek vízben történő hajigálására is muszáj volt időt szakítani...
Gyors ebédet követően már mentünk is vissza a rajthelyre, mivel kezdődött az újabb etap.

68290_10151228834081597_1246045922_n.jpg

Második szakasz - 7 km:

Itt jól belekezdtem rajt után, de hamar rá kellett jönnöm, hogy nem vagyok akkora formában, hogy 4 perces ezrekkel loholjam végig a távot, így vissza is vettem a tempóból. Az étkezést megint elrontottam: túl későn ettem, így szúrt az oldalam, de azért mentem előre. Legalább a ruházkodást nem baltáztam el: egy rövid ujjú technikai pólóra húztam fel egy vékony hosszút. A napocska is előbújt a felhők mögül, és ezúttal a göröngyös parti szakasz is kimaradt, így elég gyors volt a pálya. Nekem akkor is kellett 30 perc, hogy célba érjek, és még néhány ahhoz, hogy összeszedjem magam...
Azért ez a 7 km sokkal jobban esett mint a délelőtti, a bokám sem fájt, mivel nem tettem fel a fáslit, és nem szorítottam el a vérkeringésemet, hehehe.... Verseny után újabb áztatás következett, és ismerkedés más futókkal is akik, mint kiderült, elég sokan voltak ugyanabban az apartmanházban.
Este táncos szórakozás volt a program, ahol Péter Attila táncolta/beszélte végig az estét. A zene elég szar volt, szerencsére Attila magán showja megmentette az estét...

423090_10151228834156597_277999830_n.jpg

Harmadik szakasz - 21 km:

Tanulva tegnapi nap hibáiból ezúttal korán reggeliztem kizárva egy rizikó faktort. Ugyan hűvösebb volt mint szombaton, de úgy döntöttem, hogy csak egy vékony hosszú ujjúban tolom, aminek elégnek kell lennie. Kicsit korábban érkeztem a rajthelyhez, mivel rengeteg régi, és új futótárs jelezte részvételét az év utolsó félmaratonján. Össze is futottam többek között egy komlói különítménnyel, illetve az Angyalcipők tagjaival, akikkel, egymást lelkesen bíztatva vártuk a rajtot. Tekintettel a rengeteg futóra a rajtot szakaszosan indították három hullámban. Én beálltam az első hullám végére, így is kellett majdnem egy perc, amíg átléptem a rajtvonalat... Gyermekeim már kereplővel felszerelkezve bíztattak, miközben Eszter lelkesen fotózgatott. Az első kilométer Siófok sétányán keresztül vezetett, ahol lehetetlenség volt megelőzni bárkit is, pedig rengeteg lassú, és sportszerűtlen futótárs keveredett az első hullámba, figyelmen kívül hagyva a helyes rajtzónából történő indulást! Itt még volt energia néhány gyenge poénra, illetve laza beszélgetésre másokkal. Másfél kilométer után azért lazult a mezőny, és fel is tudtam venni az "utazósebességemet"... Négy kilométernél volt az első frissítőállomás, ahol ittam egy fél pohár vizet, és vágtattam is tovább. Az órámra pillantva megállapíthattam, hogy a tervezett 4.30 perc/kilométer-es tempót lazán tudom tartani, és a futás is jól esett. A fordító Szabadifürdőnél volt, ahol egy ideig szembe futott egymással a mezőny. Néhány bíztatás, pacsi, köszönés után azonban lekanyarodtunk egy másik utcába. Itt, 8km környékén volt egy kis holtpont, ahol nem éreztem túl erősnek magamat, illetve nagyon kiábrándító volt látni a nyolcadik kilométer után felbukkanni a 19km-es táblát...!!!  A féltávot 47 perc alatt, Péter Attila lelkes bíztatása mellett, szeltem át, majd azonnal isoitallal, és néhány szőlőcukorral frissítettem magamat. A családnak kiadtam a napszemüvegemet, mivel ezúttal nagyon idegesített, majd egy gyors csókváltás után nyargaltam tovább egyenesen a hajóállomás felé, különböző utcákon át kanyarogva. Nemsokára már a kissé kiszáradt Balaton partján találtam magam, ahol egy-két fokkal hidegebb volt mint a szélvédte utcákban.  Továbbra is tartottam a 4.30 perc körüli kilométerátlagot, még a nem igazán preferált göröngyös talajon is. Az utolsó három kilométeren az volt a szép, hogy vissza, a cél felé futottunk, ami már sokkal őszintébb mosollyal töltött el, mint az elején ugyanezen a szakaszon.  Már messziről látszott a befutókapu, illetve a fölötte elhelyezett digitális óra fénye, és ez amolyan hívogatóan hatott rám! 1.35.39 lett a vége, az összesített pedig 3.08.32, ami az 58. helyre volt jó ezúttal.

Úgy gondolom, hogy aránylag sikeres évet tudhatok magam mögött, hiszen fél éve még egy térdszalag operáció után lábadoztam, mostanra viszont túl vagyok egy maratonon is, igaz két nap alatt, és három részletben, de sikeresen, és ez a lényeg!!!

 

532279_10151228833471597_1800547342_n.jpg

A GPS információkat, útvonalat ITT (14km), ITT (7km), és ITT (21km) lehet elérni

Szólj hozzá!

Címkék: Félmaraton Angyalcipők Balaton Maraton 7km 14km 21km Siofók

A bejegyzés trackback címe:

https://sportpalyafutas.blog.hu/api/trackback/id/tr314924055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása