HTML

SportpályaFUTÁS

Futó-triatlonversenyek, es egyéb sportesemények beszámolója testközelből.

Friss topikok

  • Niterider: Köszönet kedves Haile! HAJRÁ!!! (2012.11.16. 12:10) Normafa Terepfutás
  • drcs: Tamás! Az jo h meggyogyulás fele haladsz, gratula. Ez az esemeny nem ezt tamasztja alá. Olyan tem... (2012.07.11. 14:24) Balatonátúszás 2012
  • Niterider: @veresur: ez pontosan 10 perccel rosszabb ido mint az eddigi legjobbam, emiatt vagyok ki... (2011.06.15. 12:36) Kékes Csúcsfutás – 2011
  • Niterider: @Haile: Koszonet! Jovore majd te huzol engem!! @plussbirka: Az osszehasonlitast arra ertettem, h. ... (2011.05.12. 13:27) Borvidék Félmaraton – Szekszárd
  • bastya6: szasz Tomi, magam ugyan a labdakergetés szerelmével nem dicsekedhetek, de a futást, pláne a termé... (2009.05.28. 16:05) Sport és sérülés

Linkblog

Nightrun – Éjszakai Félmaraton 2017

2017.08.11. 18:01 :: Niterider

Az utóbbi időben eléggé elhanyagoltam a blogomat, de most végre rávettem magam, hogy írjak erről a versenyről egy beszámolót, amin idén vettem részt először, de lehet, hogy utoljára is…

Rendkívüli hőség volt egész héten, és estefelé sem hűlt le a levegő 25 fok alá, így elég keménynek ígérkezett a futás még akkor is, hogy ha a rajtot 10 óra körülre írták ki. Eszter ezúttal nem vállalt be egyetlen kilométert sem, pedig lelkesen kérdeztem, nincs-e kedve este futni. Ferivel, egy másik XVII. kerületi futóval érkeztünk a belvárosba: fél9-kor is 34 fokot mutatott az autó hőmérője…

A versenyközpont a Várkert Bazárnál volt, ahol már gyülekezett néhány lelkes kolléga, de a rajtig még volt egy óra. Addig beszélgetéssel, készülődéssel mulattuk az időt, ill. a már szokásos csapat fotó elkészítésével. Találkoztam rajtuk kívül még néhány rég nem látott futótárssal, így hamar elment az idő.

A rajt késett vagy negyed órát, ami elég bosszantó volt, főleg, hogy a szervezők megfeledkeztek informálni az embereket arról, hogy mikor is indulunk pontosan! Végül 10 óra után indították el a mezőnyt, ami a Budavári Sikló melletti sétányon haladva kapaszkodott fel a várba. Itt macskaköves út vezetett felfelé, hiányzó kődarabokkal tarkítva, de legalább sötét volt… Egyetlen dolog kárpótolt: a fantasztikus panoráma, a kivilágított hidakkal, parlamenttel. A váron keresztül haladva, a másik oldalon már lefelé vágtázhatott volna az ember, de szűk volt az utca, és utolértem másokat, akik 7 km-en indultak, és elég lassan futottak, ráadásul egymás mellett. Végre leért a mezőny a rakpartra, amit előtte fellocsoltak ugyan, de így is elég meleg volt a lábunk alatt a talaj… Ott szintén rengeteg embert kellett kikerülni, nem csak a 7, de a 12 km-es távon indulókat is. A Duna jobb partján a Szabadság híd irányába haladt a mezőny, és mivel a híd után volt a fordító sokan futottak szembe, néha átfutva a demarkációs vonalon: remek volt... Ezen a szakaszon volt az első frissítő állomás is, ahol kortyolgatva megittam egy pohár vizet, és mentem tovább. Amikor az órámra néztem 4.45-ös kilométereket mutatott, de ennél nem szerettem volna gyorsabban futni, így tartottam is ezt az iramot. A fordító után visszatérve ugyanahhoz a frissítő helyhez, ahol odafele is ittam, izót vételeztem, lelocsoltam magamat egy kis vízzel, majd durr tovább! Szerencsére a Várkert Bazár magasságánál a 7km-es verseny résztvevői befutottak a célba, így hirtelen tágas lett a tér, és könnyebben tudtam folytatni utamat a cél felé, de még az Árpád híd irányába. A futás jól ment, nem éreztem fáradtságot vagy kimerültséget. 11km környékén értem utol Anitát, egy régi kolleganőmet, aki mostanában terepen fut dobogót érő helyezéseket. Miután elhagytam egy fiatal srác csatlakozott hozzám, és közölte, hogy 1.40 alatt szeretne célba érni. Mondtam, hogy én 1.45 alatti beérkezést tervezek, ergo neki gyorsabban kellene szednie a lábait, ha teljesíteni akarja a kitűzött célt. El is ment, de nem túl nagy elánnal. Közben Balu (egy másik kolléga) futott szembe, jó iramban: lepacsiztunk, és futottam tovább a Hajógyári sziget közepénél lévő fordítóig (13,5km). Továbbra is éreztem magamban az erőt a folytatáshoz, így csorogtam vissza a Várkert Bazár felé. Pár kilométer után értem utol fiatal barátomat, aki folyamatosan az óráját nézve maradt el mögöttem… Ezen a szakaszon jól jött volna még egy frissítő pont, mert a nagy párás melegben eléggé szomjas voltam, de még volt kb. két kilométer addig, hogy folyadékhoz jussak. 17km környékén elkezdett lüktetni a tarkóm, és éreztem, hogy nem megy annyira a futás, és vesztettem az addigi iramomból. Vissza is vettem a tempót, mert nem akartam beájulni, féltem, hogy a vércukrom esik lefele éppen. Megváltást jelentett a frissítő állomás, ahol az izó ital mellett ettem néhány szőlőcukrot is. Víz már nem nagyon maradt, így nem tudom mi lett azzal a rengeteg futóval, akik mögöttem értek oda szomjazva… Továbbra sem ment jól a futás, így belassultam 5 perces ezrek alá, de az 1.45 alatti célba érkezés nem forgott veszélyben.

Az utolsó két kilométeren utolértem rengeteg 12km-en indult futótársat, de itt bőven volt hely kerülgetni őket, így ha nem is lazán, de azért beértem a célba, 1.43.31-es eredménnyel (4.51min/km) a 39. helyen az 546 indulóból, felavatva egyben új futócipőmet is! Tekintettel a nagy melegre, és arra, hogy nem futottam olyan sokat mostanában, nem rossz, bár lehetett volna jobb is.

A célban még megtárgyaltuk a versenyt a többiekkel, majd elindultunk a budapesti éjszakába, vissza a kocsihoz, egy újabb félmaratonnal lábainkban…

Az útvonal, GPS adatok ITT, és ITT érhetőek el!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sportpalyafutas.blog.hu/api/trackback/id/tr1312734348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása