HTML

SportpályaFUTÁS

Futó-triatlonversenyek, es egyéb sportesemények beszámolója testközelből.

Friss topikok

  • Niterider: Köszönet kedves Haile! HAJRÁ!!! (2012.11.16. 12:10) Normafa Terepfutás
  • drcs: Tamás! Az jo h meggyogyulás fele haladsz, gratula. Ez az esemeny nem ezt tamasztja alá. Olyan tem... (2012.07.11. 14:24) Balatonátúszás 2012
  • Niterider: @veresur: ez pontosan 10 perccel rosszabb ido mint az eddigi legjobbam, emiatt vagyok ki... (2011.06.15. 12:36) Kékes Csúcsfutás – 2011
  • Niterider: @Haile: Koszonet! Jovore majd te huzol engem!! @plussbirka: Az osszehasonlitast arra ertettem, h. ... (2011.05.12. 13:27) Borvidék Félmaraton – Szekszárd
  • bastya6: szasz Tomi, magam ugyan a labdakergetés szerelmével nem dicsekedhetek, de a futást, pláne a termé... (2009.05.28. 16:05) Sport és sérülés

Linkblog

Ultrabalaton 2015

2015.06.04. 06:36 :: Niterider

Már a harmadik alkalommal vettem részt ezen a versenyen, de eddig még nem írtam róla egyetlen bejegyzést sem, így hát itt a remek alkalom, hogy beszámoljak erről a különleges versenyről is. A táv 220km, aminek tíz kollégámmal együtt álltunk neki, a „HP Nappal” csapatával. A távok 5-18km között váltakoztak személyenként, igaz a váltópontok néha csak 3-5km-re voltak egymástól, de mi egyszerre általában több szakaszt is futottunk, nem apróztuk el. A rajt, az eddigi évektől eltérően, délután 2-kor volt, ami nagyban megnehezítette csapatunk dolgát. A csapatok már reggel óta folyamatosan indultak, míg az egyéni versenyzők hajnali 6-kor kezdték a versenyt, hogy teljesítsék ezt a nem kicsi távolságot, a hirtelen jött nyári melegben…

Idén abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy az utolsó négy szakaszt kaptam meg, ami 24km, és az előzetesen kalkulált időbeosztás szerint rám csak vasárnap délelőtt került sor, emiatt nem kellett végig autóznom a Balaton körül, ami rendkívül fárasztó vállalkozás. Mivel Zamárdiból kellett befutni a balatonaligai célba, ezért ott foglaltam szállást, de azért először a rajthoz érkeztünk a családdal, hogy – jelképesen – együtt rajtoljunk el a másik („HP Éjjel” nevű) csapattal.

img_5525.jpg

A délutánt már Zamárdiban töltöttük, a hideg Balatonban meg-megfürödve, majd este egy szénhidrát-feltöltő vacsorát követően megkerestem a váltópontot, ami elég közel volt a szálláshoz. Közben csapatom tagjai kőkeményen rótták a kilométereket a Balaton másik oldalán, megküzdve a dombokkal, és a hőséggel!

Vasárnap reggel begörcsölt vádlira, de legalább esős időre ébredtünk, amit én rendeltem, hogy ne kelljen a legnagyobb melegben futni… Társaim tartották az előre kikalkulált időbeosztást, és egy laza váltás után elindultam, hogy bevigyem csapatunkat a célba!

A déli parton nincsenek emelkedők, így lazán futhattam a kellemesen borult időben, ráadásul az eső is elállt, így mondhatni ideális futó idő volt. 4.40 perces ezrekkel tempóztam az elején, nem akartam elsietni. Szerencsére elég sűrűn voltak a frissítőpontok, ahol általában vizet vételeztem, hisz a család is jött velem, és néha a legváratlanabb helyeken bukkantak fel izót nyomva a kezembe, és bíztatva az úton.

Közben elhagytam Balatonszéplakot, kis utcákat hagyva magam mögött, megelőzve más, nálam fáradtabb, futókat. Elhagytam sok egyéni futót is, tapssal bíztatva őket, hiszen ők már több mint 28 órája úton voltak, és még egy félmaraton vissza volt a célig. Siófokon egy gyalogátkelőhelyen majdnem elütött egy idióta audis, aki fék helyett inkább a gázra lépett, de kisebb (na jó, egetrengető!!) káromkodás után haladtam tovább. Itt, 9km-nél, vettem magamhoz a Power Gelt, melyet már a Placebo hatás kedvéért is magamnál tartok, hehe…

img_5574.jpg

Továbbra is tartottam a 4.40-es tempót, és jól ment a futás, a lábam sem görcsölt, igaz néha kicsit éreztem a vádlimat. 16km környékén kicsit belassultam, ezt mutatta az órám is. Itt volt egy kis holtpont, de folytattam utamat a cél felé. Család már nem frissített: a célban vártak a többiekkel együtt. Útközben találkoztam néhány régi futótárssal, beszéltünk is néhány szót, de futottam tovább rendületlenül. Balatonvilágoson volt az utolsó frissítőpont, előtte léptem át a bűvös félmaratoni távot, az órám pontosan 1.40 percet mutatott. A frissítőállomáson ettem néhány szőlőcukrot, és ittam sok-sok vizet, locsolva magamra is belőle, majd újra útnak indultam. Itt enyhén emelkedett az út, amitől egy kicsit újra belassultam, de azért igyekeztem, hogy minél előbb beérjek. Közben egy kerékpáros hölgy szegődött mellém, aki azzal bíztatott, hogy nagyon jó tempóban, és dinamikusan futok. Háááát álszerénység nélkül állíthatom, hogy ez nem egészen így volt, de azért megköszöntem neki kedves szavait...

Aztán hirtelen befutottam a célnak otthont adó Club Aliga területére, és akkor már tényleg lendületesen haladtam a cél felé, néhány ismerős futó bíztatásától kísérve. A célterületen már vártak a többiek, akikkel kéz a kézben futottuk le az utolsó néhány métert. A vége 1.56 lett, ami lehetett volna jobb is, de most ennyit tudtam hozzátenni. Engedve a lelki zsarolásnak, miszerint gyermeknap van, Zalánnal még megfürödtünk a Balatonban, lemosva az út porát magamról…

dsc_5451.jpg

GPS koordináták / útvonal ITT található.

Szólj hozzá!

Címkék: 2015 HP Ultrabalaton 24km

A bejegyzés trackback címe:

https://sportpalyafutas.blog.hu/api/trackback/id/tr557516490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása